Binalarda Enerji Verimliliği ve Yenilenebilir Enerji Çalışma Grubu, genel olarak enerji verimliliği (EV) ve yenilenebilir enerji (YE) ile ilgili konularda çalışmalar yapmak, hem binalarda hem de sanayide EV ve YE konusunda üyeler arasında ve kamuoyunda bilinçlendirme çalışmaları yürütmek, yurt dışında özellikle AB mevzuatını takip ederek gelişmelerden haberdar olmak ve sektörle bu bilgileri paylaşmak, binalarda EV konusunda finansman yöntemleri geliştirilmesi için çalışmalar yapmak, dünyadaki EV ve YE ile ilgili gelişmeleri takip etmek, pasif ev, enerji verimli ev gibi konularda bilgilendirme çalışmaları yürütmek amacıyla faaliyetlerini sürdürüyor.
Çalışma Grubu toplantılarını 2025’te de çevrim içi gerçekleştirdi. Toplantılarda akademi, STK, kamu ve özel sektörden davet edilen konuk konuşmacılar ve üyeler yer aldı. Türkiye İMSAD’ın da üyesi olduğu, bina sektöründe sürdürülebilirlik hedefiyle hem mevcut hem de yeni binaların enerji verimliliği potansiyelinin artırılması amacıyla kurulmuş olan EC Implementation Working Group on Energy Efficiency in Buildings (IWG5) Uygulama Çalışma Grubu’nun faaliyetleri takip edilerek üyelerle paylaşıldı; bu kapsamda, Avrupa Komisyonu’nun Binalarda Enerji Verimliliği uygulamaları çerçevesinde yürütülen çalışmalar TÜBİTAK MAM’dan Dr. Abdullah Turan tarafından aktarıldı. Hidrojen enerjisi teknolojilerinin sanayi ve binalarda karbonsuz gelecekteki rolü Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi’nden Doç. Dr. Gamze Karanfil Kaçmaz tarafından ele alınırken, 5. ZeroBuild Uluslararası Sıfır Enerji Binalar Zirvesi kapsamında düzenlenen Sıfır Enerji Binalar ve Yapı Malzemeleri Oturumu ise Türkiye İMSAD adına Nuri Bulut tarafından değerlendirildi.